قوانین معافیت از خدمت سربازی

قوانین معافیت از خدمت سربازی

پورتال جامع قوانین نظام وظیفه و قوانین معافیت از خدمت سربازی
قوانین معافیت از خدمت سربازی

قوانین معافیت از خدمت سربازی

پورتال جامع قوانین نظام وظیفه و قوانین معافیت از خدمت سربازی

قوانین خروج از کشور محصلین

خروج از کشور محصلین

در مورد خروج از کشور دانش آموزان یا دانشجویان و یا در حالت کلی شاغلین به تحصیل موارد زیر در نظر گرفته شود:  

با توجه به اینکه سن مشمولیت از ابتدای ماه 18 سالگی تمام می باشد لذا خروج اشخاص قبل از سن مشمولیت نیازی به اخذ مجوز ندارد.

مثال: متولد 20/12/74 از 1/12/92 به عنوان مشمول محسوب می گردد و خروج وی از کشور قبل از اسفند بلامانع بوده و نیاز به مجوز وظیفه عمومی ندارد.

صدور مجوز برای مشمولانی که در مهلت معرفی قرار دارند با ارائه گواهی فراغت، انصراف یا ترک تحصیل یا اخراج و پس از آن (مهلت معرفی) با ارائه برگه آماده به خدمت و سپردن وثیقه بلامانع است.

صدور مجوز برای دارندگان برگ آماده به خدمت از 45 روز مانده به تاریخ اعزام مجاز نمی باشد.

دانش آموزان، فارغ التحصیلان و افرادی که دارای برگه اعزام به خدمت می باشند که قصد سفر به کشور عراق را دارند می‌بایست با ارایه نامه از سازمان حج و زیارت و یا کاروان که در آن تاریخ و مقصد سفر مشخص باشد به وظیفه عمومی محل سکونت مراجعه نمایند.

دانش آموزانی که قصد سفر به کشور عربستان را دارند می‌بایست با ارایه نامه از سازمان حج و زیارت که در آن تاریخ و مقصد سفر مشخض باشد اقدام نمایند.

صدور مجوز برای دانش آموزانی که در حال تحصیل می باشند و در سن مشمولیت قرار دارند با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل که به تایید وزارت آموزش و پرورش رسیده باشد،و سایر مدارک مورد نیاز، امکان پذیر می باشد.


برای دریافت جدیدترین اخبار مربوط به قوانین نظام وظیفه از جمله معافیت دائم، معافیت موقت، غیبت، قوانین خروج از کشور، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، سهمیه، کسری خدمت، معافیت نخبگان از خدمت سربازی، خرید سربازی و ... با ما همراه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد