قوانین معافیت از خدمت سربازی

قوانین معافیت از خدمت سربازی

پورتال جامع قوانین نظام وظیفه و قوانین معافیت از خدمت سربازی
قوانین معافیت از خدمت سربازی

قوانین معافیت از خدمت سربازی

پورتال جامع قوانین نظام وظیفه و قوانین معافیت از خدمت سربازی

مشمولی متقاضای ابطال کارت معافیت پزشکی، در شورای ویژه، معاف از رزم تشخیص داده می‌شود. آیا می‌تواند به خدمت اعزام شود؟

مشمولی که تقاضای ابطال کارت معافیت پزشکی را نموده در شورای ویژه ابطال کارت معاف از رزم تشخیص داده می‌شود. آیا می‌تواند به خدمت اعزام شود؟ 

 

جواب: خیر-بربر ایلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح می بایست بیماری مشمول کاملا بهبود یافته باشد تا بتواند به خدمت سربازی اعزام گردد.


برای دریافت جدیدترین اخبار مربوط به قوانین نظام وظیفه از جمله معافیت دائم، معافیت موقت، غیبت، قوانین خروج از کشور، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، سهمیه، کسری خدمت، معافیت نخبگان از خدمت سربازی، خرید سربازی و ... با ما همراه باشد.

نظرات 13 + ارسال نظر
محمد رضا 1403,02,02 ساعت 08:07 ب.ظ http://www.mehreghan.blogfa.com

سلام من سال ۹۷ معافیت اعصاب روان گرفتم دائم الان بهترم میتونم برم خدمت اما نمیتونم رژه و اسلحه به دست بشم امکانش هست کارت معافیت رو باطل کنم معاف از رزم بگیرم

سلام
وقت بخیر
خیر

علی 1401,12,06 ساعت 08:44 ق.ظ

میشه بگید از کجا باید پیگیر بشم نظام وظیفه یا پزشکی قانونی؟

اول باید برید نظام وظیفه

علی 1401,12,03 ساعت 09:57 ب.ظ

سلام من در حین خدمت بهم معافیت دائم خورده میخوام بدونم ایا میتونم به رای شورا اعتراض بزنم؟

سلام
بله میتونید

اردلان 1399,03,16 ساعت 01:11 ب.ظ

ببخشید شما فرمودین هیچ پرونده ای تشکیل نشده یا کامل نشده یعنی میتونم مجددا برم پلیس +10 فرم معاینه اولیه رو دوباره بگیرم برم پیش دکتر یا دکتر رو متقاعد کنم اون درخواست رو رد کنه چون من فقط یه برگه معاینه اولیه از پلیس+10 پیش دکتر بردم و هنوز مراحل پلیس+10 رو کامل نکردم؟

سلام
وقتی شما میفرمایید هنوز مراحل پلیس +10 رو کامل نکردید یعنی پرونده شما ناقص هست پس میتونید درخواست ابطال پرونده رو بدید.

اردلان 1399,03,16 ساعت 02:44 ق.ظ

سلام من فقط معاینه اولیه رو رفتم دکتر بخاطر پای پرانتزی درخواست داده ولی هنوز نرفتم پلیس +10 مدارک رو بدم که برم کمیسیون میتونم دوباره اقدام کنم که معاف از رزم نخورم؟

سلام
شما وقتی اقدام نکردید هنوز پرونده ای تشکیل نشده یا کامل نشده

وحدت اشرفی 1398,02,31 ساعت 01:45 ب.ظ

سلام بخاطر بیماری روحی منو معاف از رزم کردند چطوری می تونم ابطال کنم و بنده کامل بهبود یافتم از کجا باید اقدام کنم ۳ روژ دیگر هم گفتن باید دفترچه اعزام بگیرم بعد از اغزام اقدام کنم یا قبل از اعزام ممنون

سلام
اگر به دلایل پزشکی معاف از رزم شدید، تا زمان بهبود امکان ابطال معافیت از رزم وجود ندارد. حال که میفرمایید کاملا بهبود یافته اید قبل از اعزام به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده تا مراحل کار برای شما شرح داده شود. اگر اعزام هم شدید می توانید در حین خدمت همین مراحل را طی کنید

ربیعی 1398,01,19 ساعت 09:25 ب.ظ

میبخشید میشه به رای شورای پزشکی اعتراض کرد و تجدید نظر کرد

سلام
بله، این حق برای شما محفوظ است.

ربیعی 1398,01,17 ساعت 02:04 ب.ظ

من بیشتر از دو سال مشمول غایب به شمار می آیم آیا احتمال لغو اضافه خدمت وجود داره

سلام
غیبت شامل جریمه میشه مگر آنکه از طرف فرماندهان مربوطه مشمول بخشش قرار بگیره
بنابراین شما در حال حاضر بحث اضافه خدمت رو هم باید در نظر داشته باشید

محمد 1398,01,16 ساعت 07:04 ب.ظ

من دو سال پیش به خاطر خجالتی معاف شده بودم حالا بیست و سه سالمه و مشکلم برطرف شد و بهبود پیدا کردم و میخواستم کارت معافیت را ابطال کنم و اعزام بشم باید چه کار کنم و کجا برم

سلام
شما ابتدا باید برید پلیس +10 بخش نظام وظیفه،
اونجا یک مسئول برای این موارد هست که باید مراحل اداری رو از ایشون بپرسید

محمد 1398,01,15 ساعت 09:34 ب.ظ

من به علت وسواسی و خجالت معاف شدم و بهبود پیدا کردم و میخواستم کارت معافیت را ابطال کنم چه کار کنم و کجا برم مشکلم برطرف شده

سلام
اگر کارت معافیت دائم صادر شده است امکان ابطال آن بسیار سخت بوده مگر در شرایط خیلی خاص که باید در کمیسیون مطرح شود.

مهدی 1397,08,04 ساعت 10:34 ب.ظ

معاف از رزم به علت وسواس فکری عملی از نوع خفیف بند اعصاب و روان آیا میشود که ابطالش کرد؟

سلام
اگر اعضای کمیسیون بررسی تایید کنند بله

حامد شیرازی 1397,03,29 ساعت 02:41 ق.ظ

سلام معاف از رزم شدم.و الان در دوره اموزشی هستم چ موقع میتوانم معاف از رزممو باطل کنم.09135331652شماره تماسم لطفا جواب بدید

سلام
اگر به دلایل پزشکی معاف از رزم شدید، تا زمان بهبود امکان ابطال معافیت از رزم وجود ندارد

محمد 1396,02,19 ساعت 01:44 ب.ظ

سلام من معاف از رزم شدم چن ماه دیگه اعزامم ایا راهی وجود داره که معاف از رزمو باطل کنم
میخام برم رزم چ کنم؟

سلام
ابتدا باید بگویید به چه علت معاف از رزم شدید؟ اگر بنابر بیماری معاف از رزم شده باشید تا وقتی بهبود نیابید معاف از رزم شما باطل نخواهد شد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد